Tuukka Saksman tuli mukaan Call Wavesin porukkaan jo opiskeluaikanaan vuonna 2012. Hän aloitti puhelinmyynnin puolella vakuutusten myynnin parissa ja päätyi tekniseen tukeen, mutta kuluneiden vuosien aikana hän on ehtinyt jo saada monenlaista kokemusta erilaisista asiakaspalvelun töistä.
Call Wavesilla työ ja opiskelu yhdistyivät
– Olen tehnyt kaikkea taivaan ja maan väliltä. Ensimmäisenä kesänä työskentelin teknisessä tuessa ja talon sisäisessä IT-tuessa, ja sen jälkeen siirryin kokonaan tekniikan puolelle. Olen myös työskennellyt teknisessä asiakastuessa sekä energia-alan asiakaspalvelutyössä, Tuukka kertoo.
Tänä päivänä Tuukka toimii Call Wavesilla tekniikan tiimissä ICT Support Specialistina. Hän huolehtii teknisten työkalujen toimivuudesta kaikilla toimipisteillä, jotta henkilöstön päivittäinen työskentely on sujuvaa.
Call Wavesilla työskentelyn alussa Tuukalla oli vielä tradenomiopinnot kesken. Opiskelun ja työn yhdistäminen kuitenkin sujui hienosti, sillä hän teki opinnäytetyönsä Call Wavesille aiheesta, joka liittyi suoraan käytännön työhön.
– Opinnäytetyöni aiheena oli osaamisen johtaminen puheluohjauksen ja työvuorosuunnittelun resurssien kannalta eli käytännössä se, miten saadaan oikeat henkilöt oikeaan paikkaan oikeaan aikaan, Tuukka selittää.

Kiinnostavat työtehtävät ja työkaverit takaavat viihtymisen Call Wavesilla
Vaihtelevien työtehtävien lisäksi Tuukalle tärkeä työssä viihtymistä lisäävä asia Call Wavesilla on ollut mukava työporukka.
– Olen viihtynyt Call Wavesilla tosi hyvin, ja siihen ovat vaikuttaneet ystävälliset työkaverit. Työ ei tunnu puulta, vaan jatkuvasti on jotain uutta kivaa.
Tuukka kokee olevansa motivoivassa kutsumustyössä, jossa pääsee olemaan monessa mukana.
– Olen esimerkiksi antanut tietoteknistä neuvontaa yksityisille asiakkaille ja päässyt myös syvälle sisälle talon omaan tietotekniikkaan. Tässä työssä saa kehittyä jatkuvasti, Tuukka toteaa.
Asiakaspalvelu on palkitsevaa sekä asiakkaalle että työntekijälle
Asiakaspalvelutyön palkitsevuus lähtee Tuukan mielestä siitä, että pääsee auttamaan ihmisiä ja järjestämään asiat heille mahdollisimman hyvällä tavalla.
– Asiakaspalvelussa täytyy osata kuunnella asiakasta – mikä on hänen ongelmansa ja tarpeensa? Sen pohjalta lähdetään yhdessä hakemaan ratkaisua ystävällisellä ja rauhallisella otteella, ja useimmiten päästään hyvään lopputulokseen.
Vakuutusmyynti, jota Tuukka myös on tehnyt, on työnä hyvin erilaista kuin asiakaspalvelu. Molemmissa hommissa kuitenkin toimii sama lähestymistapa.
– Kun soitetaan varoittamatta asiakkaalle, sanat täytyy valita tarkkaan. Yksittäisillä sanoilla voi olla suuri voima. Asiakkaan tarpeet täytyy saada esille ja tulkita myös hiljaisia signaaleja. Vaikka itse on myymässä ja esittelemässä, pitää silti osata kuunnella ja rakentaa tarveratkaisua asiakkaalle, Tuukka sanoo.
Oman kokemuksensa perusteella Tuukka suosittelisi asiakaspalvelu- ja myyntityötä mielellään muillekin.
– Jos tykkää ihmisten auttamisesta, tämän tyyppisestä työstä saa varmasti itselleen onnistumisen kokemuksia ja viihtyy työssä.